چکیده گزارش:
از آنجا که آموزش و پرورش به عنوان یک سازمان مؤثر در پیشرفت اقتصادی و اجتماعی یک جامعه نقش فعال دارد و تحقق نقش آن به وسیله مواد درسی مختلفی که در دورههای ابتدایی، متوسطه و آموزش عالی برای فراگیران در نظر گرفته شده است، امکانپذیر میشود و یکی از مواد درسی «تاریخ» است، از قرون گذشته تا به امروز برای تدریس تاریخ از روشهای مختلف تدریس استفاده میشده است؛ از قدیمترین روش یعنی رروش تدریس ـ سخنرانی تا سایر روشهای دیگر.
در این تحقیق ویژگیهای روش تدریس ـ سخنرانی به عنوان یک روش نظرگرا با روش تدریس ـ ایفای نقش به عنوان روش عملگرا مورد مطالعه قرار گرفته و سپس با استفاده از روش تحقیق توصیفی و مقایسهیی، از نظر اهداف، محاسن و معایب، مراحل اجرا، الگوهای تدریس مرتبط و نتیجهگیری با یکدیگر تطبیق ـ داده شود.
در این مقایسه به این نتیجه دست یافتیم که روش تدریس ایفای نقش کارایی بیشتری نسبت به روش تدریس ـ سخنرانی دارد، چون قدرت بررسی، تفسیر و نقادی دانشآموزان را پرورش میدهد و به معلمان تاریخ به طور عام، و سایر معلمان به طور خاص توصیه میشود از روشهای تدریس جدید، بویژه روش تدریس ایفای نقش در ارائه محتوای تاریخی دروس دورههای مختلف تحصیلی استفاده کنند.
مقدمه گزارش:
از آنجا که آموزش و پرورش به عنوان یک سازمان مؤثر در پیشرفت اقتصادی و اجتماعی یک جامعه نقش فعال دارد و تحقق نقش آن به وسیله مواد درسی مختلفی که در دوره های ابتدایی، متوسطه و آموزش عالی برای فراگیران در نظر گرفته شده است، امکان پذیر می شود و یکی از مواد درسی « تاریخ » ا
تجربیات مدون نظم و انضباط دانش آموزان
تجربیات مدون نظم و انضباط دانش آموزان
نظرات شما عزیزان: